În data de 15 aprilie 2016, Fundatia de Dezvoltare Locala „Speranta” a obținut certificarea Sistemului de Management Integrat conform standardelor ISO 9001 (calitate), ISO 14001 (mediu) și OHSAS 18001 (sănătate și securitate ocupationala).
Certificatele care atesta implementarea și mentinerea unui sistem de management conform standardelor de referinta, au fost emise de către organismul de certificare SRAC și sunt recunoscute la nivel internațional ca urmare a parteneriatului existent intre SRAC și IQNet (The International Certification Network).
Conform certificatelor emise de SRAC și IQNET, sistemul de management integrat a fost certificat pentru urmatoarele activități ale fundatiei:
Scopul certificarii conform standardului SR EN ISO 9001:2008 este acela de a imbunatati modul în care sunt identificate și satisfacute nevoile și așteptările beneficiarilor, clientilor, angajatilor, furnizorilor, comunității locale și a societății, acest lucru dorindu-se a se realiza într-o maniera eficienta și eficace.
Pe lângă acestea, mentinerea și imbunatatirea continua a performantelor organizatiei noastre ar trebui sa derive din implementarea cerintelor standardului de management al calitatii.
Standardul SR EN ISO 14001:2005 a fost implementat în cadrul fundatiei pentru promovarea unei imagini organizationale „verzi”, dar mai important, pentru atingerea și demonstrarea unor performanțe reale de mediu tuturor celor interesati. În plus, certificarea conform cerintelor acestui standard ar putea duce la atragerea investitiilor etice.
Crearea unui sistem de munca cu riscuri scăzute, controlul eficient al factorilor de risc și obtinerea unor performanțe superioare ale angajatilor prin asigurarea „starii de bine” la locul de munca, se număra printre avantajele care se doresc a fi obtinute în urma implementarii standardului OHSAS 18001:2008.
În ansamblu, Certificarea sistemului de managemet al fundatiei conform celor trei standarde alese va duce la obtinerea unui avantaj competitiv, va asigura o imagine de ansamblu asupra managementului organizatiei, va permite planificarea coerenta a activitatilor fundatiei prin luarea în considerare a aspectelor privind calitatea, mediul și sanatatea și securitatea ocupationala, nu în ultimul rând, va crește capabilitatea de a se adapta modificarilor de pe piața, cerintelor clientilor, noilor tendinte.
Certficarea sistemului de management integrat pentru activitatile fundatiei este unul din rezultatele proiectului „Economia sociala – un model de dezvoltare durabila” derulat în perioada septembrie 2014 – aprilie 2016 și finantat din granturi norvegiene prin programul „Inovare Verde în Industria din Romania”.